Ik wil mij aan de privacywetgeving houden maar ik ben er op gewezen dat de manier hoe wij bij onze organisatie met data omgaan en gebruiken niet correct is…

Lees verder
De Business Challenge

CRM Centraal Klant Centraal

Ik wil mij aan de privacywetgeving houden maar ik ben er op gewezen dat de manier hoe wij bij onze organisatie met data omgaan en gebruiken niet correct is…

Ik bewaar data waar ik geen toestemming voor heb gevraagd en ik mail personen die hier geen prijs op stellen. Hoe ga ik hier nu mee verder? Ik heb in mijn organisatie een CRM systeem. De data die hier in staan zijn verouderd en voldoen ook niet aan de huidige wetgeving met betrekking tot bewaarplicht. Ik wil voor mijn organisatie data gebruiken om klanten te benaderen voor (herintroductie) van onze dienstverlening.

Jij wil bij Impact Business Challengers jouw uitdaging voorleggen aan een groep van gelijkgestemde professionals op CRM gebied.

Jij wil praten over het beter gebruiken van deze data? Wat zijn jullie ervaringen? Hoe bewaar jij deze gegevens? Hoe maak jij gebruik data? Wat zou jij doen in mijn situatie?

Wij hebben Business Challengers bij elkaar gebracht. Ervaren professionals. Een Interim Manager met veel kwaliteiten als Commercieel Directeur van soortgelijke organisatie. Een CRM Expert, met veel kwaliteiten op het gebied van toepasbaarheid en mogelijkheden van CRM systemen, Een Marketing Professional met veel verschillende ervaringen over de benodigde data om tot goede klantbenadering te komen, Een Ervaren Consultant met de skills om de juiste vraag te definieren voor jouw organisatie.

Een aantal scenario’s zijn besproken:

Wij spreken over: Wat heb jij nodig? Waarom doe je wat jij doet? Met welk doel? Wat als jij helemaal geen CRM data had? Wat zou dan de meest effectieve manier zijn van klantbenadering?

Wij luisteren naar elkaars ervaringen en aanpak van dergelijke business challenges. Wij kwamen uit op de gemeenschappelijke conclusie dat er vele voordelen bleken te zijn voor jouw organisatie om direct persoonlijk contact te zoeken (Zelfs voordat iemand überhaupt in CRM is geregistreerd).

 

De uitkomst

Ik ben tot het nieuwe inzicht gekomen dat mijn organisatie en inspanning van het marketing team anders ga inzetten.

Meer focus op directe persoonlijke aandacht geven van anonieme bezoekers van website zonder hun gegevens op te slaan. Dus direct contact middels chat en/of telefonisch met bezoekers van de website initiëren in plaats van database aanleggen met gegevens en er later op terugkomen.

Wil jij toegang tot een netwerk van professionele specialisten?
Of ga naar de contactpagina